11.04.2019 | Wiedza

Oznakowanie drogowe poziome

Wykonujemy wszystkie znaki poziome – linie ciągłe lub przerywane umieszczone na nawierzchni, pojedyncze lub podwójne, strzałki, napisy, symbole i wszelkie inne związane z oznaczaniem określonych miejsc na drodze oraz punktowe elementy odblaskowe.

Oznakowanie drogowe poziome: P-1a, P-1b, P-1c, P-1d, P-1e, P-2a, P-2b, P-3a, P-3b, P-4, P-5, P-6, P-6a, P-7a, P-7b, P-7c, P-7d, P-8a, P-8b, P-8c, P-8d, P-8e, P-8f, P-8g, P-8h, P-8i, P-9a, P-9b, P-10, P-11, P-12, P-13, P-14, P-15, P-16, P-17, P-18, P-19, P-20, P-21, P-22, P-23, P-24, P-25.

Znaki poziome - katalog


Oznakowanie dróg poziome Wimed charakteryzuje się:

  • dobrą widocznością przez całą dobę,
  • wysokim współczynnikiem odblaskowości, nawet podczas opadów deszczu,
  • długim okresem trwałości,
  • odpornością na ścieranie i zabrudzenia,
  • odpowiednią szorstkością,
  • szybką metodą aplikacji.

Do oznakowania poziomego stosujemy tylko materiały atestowane, spełniające odpowiednie normy. Zamów oznakowanie drogowe poziome

 

Oznakowanie dróg poziome wykonywane farbą chemoutwardzalną

Oznakowanie chemoutwardzalne metodą natryskową, cienko- i grubowarstwowe. Znaki drogowe poziome wykonywane są dwukomponentową farbą chemoutwardzalną, metodą natrysku. Do jednego ze składników dodawany jest utwardzacz nadtlenkowy, w drugim składniku znajduje się katalizator. Obydwa składniki podawane są przez bliźniaczą pompę tłokową i mieszane ze sobą, tuż przed dyszą natryskową w mikserze statycznym. Po utworzeniu powłoki, w farbie zaczyna się proces chemicznego utwardzania.

Oznakowanie chemoutwardzalne metodą natryskową może być aplikowane jako cienko- i grubowarstwowe, właściwie na każdym rodzaju podłoża. Oznakowanie drogowe poziome:

    • posiada bardzo dobre parametry odblaskowości i wytrzymałości na ścieranie, z możliwością regulacji parametru szorstkości,
    • dzięki regulacji grubości nakładanej powłoki, istnieje możliwość wykonywania aplikacji na zużytym oznakowaniu poziomym, bez konieczności jego wcześniejszego usunięcia, na każdym rodzaju starego oznakowania: cienkowarstwowym, termoplastach i chemoutwardzalnym strukturalnym.

Zakres stosowania znaków drogowych poziomych:

  • oznakowanie chemoutwardzalne cienkowarstwowe (0,4-0,8 mm),
  • oznakowanie chemoutwardzalne grubowarstwowe (0,9-1,5 mm),
  • odnowa i regeneracja starego oznakowania termoplastycznego, chemoutwardzalnego strukturalnego i cienkowarstwowego.

Zalety oznakowania chemoutwardzalnego metodą natrysku:

  • zwiększona odporność na ścieranie podczas użytkowania,
  • dobra widoczność w różnych warunkach (dzień, noc, deszcz),
  • możliwość regulacji parametru szorstkości i odblaskowości,
  • dobra przyczepność na kostce brukowej,
  • zastosowanie technologii chemoutwardzalnego natrysku minimalizuje (ogranicza) emisję rozpuszczalników chemicznych do atmosfery, co powoduje, iż oznakowanie jest bardziej przyjazne dla środowiska,
  • szeroki zakres temperatur w których oznakowanie może być aplikowane (Podstawowe parametry:5-40 oC),
  • szybka metoda aplikacji i szybkie schnięcie oznakowania (do 20 min.).
  • trwałość oznakowania min. 24 miesiące,
  • odblaskowość początkowa nawet 500 mcd/lx/m2,
  • odblaskowość końcowa znacznie powyżej 100 mcd/lx/m2,
  • szorstkość oznakowania nie mniej niż 40-45 jednostek SRT,
  • widzialność w dzień: oznakowanie świeże, nie mniej niż 0,50; oznakowanie używane nie mniej niż 0,30.

Oznakowania chemoutwardzalne metodą natrysku
U producenta Wimed kupisz wszystkie znaki drogowe

Wyprodukowaliśmy ponad milion znaków drogowych. Oferujemy pełny asortyment wymiarów tarcz znaków drogowych (małe, średnie, duże), wykonywanych z blach ocynkowanych lub aluminiowych, stosowanych do oznakowania trwałego lub tymczasowego. W ofercie znajdziesz: znaki ostrzegawcze, zakazu, nakazu, informacyjne, znaki dodatkowe, szlaków rowerowych. A także lica znaków produkowane z folii odblaskowych 3M I, II lub III generacji z symbolami naniesionymi metodą barwnego sitodruku oraz podkłady znaków.

Usuwanie oznakowania poziomego

Usuwanie oznakowania poziomego jest zagadnieniem bardzo ważnym w sytuacji gdy zachodzi konieczność np. zmiany dotychczasowej organizacji ruchu. Obecne technologie usuwania oznakowania posiadają wiele mankamentów. Zastosowanie metody frezowania przy usuwaniu oznakowania poziomego powoduje niszczenie warstwy ścieralnej poprzez jej rozszczelnienie i pozostawienie rowków w nawierzchni o znacznej głębokości. Dobrą i wyjątkową alternatywą dla drogich i wymagających szczególnego zabezpieczenia w czasie prowadzenia robót, metod (piaskowania, hydrodynamicznej, chemicznej) jest technologia śrutowania. Wyróżnia się ona zdecydowanie jakością usuwania powłoki malarskiej bez naruszenia warstwy ścieralnej oraz jest technologią atrakcyjniejszą pod względem cenowym w odniesieniu do wyżej wymienionych.

Elementy oznakowania poziomego

Punktowe elementy odblaskowe (kocie oko)

Punktowe elementy odblaskowe przeznaczone są do nanoszenia na nawierzchnie asfaltowe lub betonowe.

  • Wytrzymałe na uderzenia oraz ścieranie.
  • Mają wbudowane elementy odblaskowe (odbłyśniki) zapewniające doskonałą widoczność w nocy, zarówno w warunkach suchych, jak i podczas opadów atmosferycznych.
  • Obustronne wgłębienia w korpusie elementu ułatwiają aplikację na jezdni. Do naklejania elementów serii 290 można stosować ogólnie dostępne kleje bitumiczne lub epoksydowe.

Szklane najezdniowe elementy odblaskowe – Holophane

Holophan służy do oznakowania punktowego małych rond, rozbudowanych skrzyżowań i azyli dla pieszych. Składa się z trzech głównych części: powierzchni padania, lustra i nóżki. Powierzchnia padania wystaje ponad krawężnik odbierając wiązki światła od przejeżdżających pojazdów. Światło jest odbijane przez lustro i wraca w kierunku pojazdu, zapewniając kierowcy precyzyjny i efektywny znak świetlny, również podczas deszczu.

Klej do kocich oczek

Kleje do naklejania na nawierzchnię drogi punktowych elementów odblaskowych, występują w postaci granulatu lub masy bitumicznej. Przyklejanie elementu następuje po uprzednim podgrzaniu kleju w specjalnym kotle lub palnikiem gazowym. Dla zapewnienia trwałości połączenia klejowego należy przestrzegać ściśle instrukcji klejenia. Wydajność kleju 10 dag na jeden element.

Progi
Oznakowanie poziome WIMED
Próg zwalniający U16

Próg zwalniający służy do redukcji prędkości pojazdów w sposób fizyczny, szczególnie w tych miejscach, gdzie bezwzględnie należy poruszać się z małymi prędkościami (okolice szkół, drogi osiedlowe itp.). Produkowany jest z gumy (recycling) lub tworzywa sztucznego (recycling) z wyklejonymi pasami odblaskową taśmą Scotch Lane. Zestaw zawiera kołki montażowe (6 szt. na element, 4 szt. na zakończenie).

  • próg zwalniający mały „5” – wymiar: 600x500x50, waga: 14 kg,
  • zakończenie progu zwalniającego małego „5” – wymiar: 600x458x50, waga: 7 kg,
  • próg zwalniający duży “5” – wymiar: 900x500x50, waga 19 kg,
  • zakończenie progu zwalniającego dużego „5” – wymiar: 900x450x50, waga: 8 kg,
  • próg zwalniający duży „7” – wymiar: 900x500x70, waga: 27 kg,
  • zakończenie progu zwalniającego dużego „7”- wymiar: 900x480x70, waga: 18 kg.

Progi kablowe

Próg kablowy służy do zabezpieczania przewodów elektrycznych oraz wszelkiego rodzaju kabli. Progi kablowe wyposażone są w praktyczny system łączenia typu „jaskółczy ogon”, który umożliwia szybki i niezawodny montaż odcinków różnych długości. Zastosowanie trzech podstawowych elementów łączących: prostego, lewego i prawego umożliwia dowolne kształtowanie progu. Powierzchnia progu kablowego ma specjalne wyżłobienia, które zapewniają własności antypoślizgowe. Dzięki kontrastującej kolorystyce pokrywy progu i zastosowaniu dodatkowych elementów odblaskowych, progi te są doskonale widoczne zarówno w dzień jak i w nocy. Istnieje możliwość mocowania do podłoża za pomocą kołków rozporowych. Progi kablowe posiadają atest trudnopalności ITB i mogą być stosowane również w pomieszczeniach zamkniętych.

Cechy produktu:

Element podstawowy i pokrywa ochraniacza kabli wykonane są z trwałego termoplastycznego materiału na bazie PVC, które cechują się wysokimi własnościami elastycznymi.
W uchylnej klapie zastosowano folię barwną z czystego PVC. W progach kablowych mogą być 3 lub 2 kanały na kable.
Istnieje również opcja wykonania progu kablowego w wersji „ochraniacza węży strażackich” z jednym dużym otworem śr. 60mm.

Progi płytowe

Próg płytowy to element w znaczący sposób poprawiający bezpieczeństwo ruchu drogowego poprzez ograniczanie prędkości jadących pojazdów. Łagodny najazd ogranicza prędkość pojazdów jednocześnie nie stanowiąc przeszkody dla uczestników ruchu drogowego.

Próg płytowy może być wykorzystywany również jako wyniesione przejście dla pieszych. W tym przypadku przejście takie jest doskonale widoczne przez kierowców pojazdów i jednocześnie zmusza ich do ograniczenia prędkości jazdy. Powierzchnia przejścia, jak i pasy na najeździe progu, mogą być pokrywane masami chemoutwardzalnymi z mikrogranulkami, które w nocy dają efekt odblaskowości.

Montaż progu płytowego do nawierzchni drogi odbywa się przy pomocy kołków rozporowych. Pozwala to na szybki montaż i ewentualny demontaż. Takie rozwiązanie szczególnie sprawdza się podczas remontów lub konserwacji nawierzchni – próg płytowy można czasowo zdemontować i zamontować go już po ukończonych robotach drogowych. W szczególnych przypadkach, zastosowany system montażu pozwala na przeniesienie progu płytowego w inne miejsce.

Próg podrzutowy U17

Progi podrzutowe pozwalają w efektywny sposób ograniczyć prędkość pojazdów tam, gdzie jest to podyktowane koniecznością zwiększenia bezpieczeństwa pieszych użytkowników dróg. Produkowane są z gumy lub tworzywa sztucznego (recycling) w kolorze czarnym i żółtym. Mogą być wyposażone w „kocie oczka” poprawiające widoczność progu nocą. Zestaw zawiera kołki montażowe (4 szt. na element, 3 szt. na zakończenie).

  • próg podrzutowy – wymiar: 355x260x55, waga: 4,0 kg
  • próg podrzutowy zakończenie – wymiar:355x260x55, waga: 3,0 kg

Azyle i separatory ruchu
Azyle i separatory ruchu
Azyle

Azyle są skutecznym elementem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zamontowane w miejscach przejść dla pieszych, tworzą wyspy, na których pieszy może się bezpiecznie zatrzymać przed przejściem kolejnego pasa ruchu. Zaletą tego rozwiązania jest także wymuszenie zmniejszenia prędkości przez kierowców w oznakowanym miejscu, a przez to zapewnienie bezpieczeństwa osobom znajdującym się na przejściu dla pieszych.

Zastosowanie azyli zawęża pas jezdni i uniemożliwia wyprzedzanie pojazdów. Tym samym dyscyplinuje kierowców do przestrzegania zakazu wyprzedzania. Pieszy w trakcie przechodzenia przez przejście ma możliwość zatrzymania się na obszarze azylu i obserwacji ruchu pojazdów. To jest szczególnie ważne w przypadku dzieci i osób starszych.

Azyl (wysepka) wykonany jest z elementów (gumopochodnych) lub tworzyw sztucznych, mocowanych do jezdni za pomocą kołków rozporowych. Elementy zewnętrzne oklejone są taśmami odblaskowymi, co pozwala dojrzeć wysepkę nawet z daleka.

[ess_header head=”h3″ id=”znaki10″]Separator ruchu U25[/ess_header]

Separator drogowy (szyna kierunkowa) do szybkiego i skutecznego odgrodzenia miejsca prowadzenia robót drogowych oraz do szybkiej zmiany geometrii drogi w sposób, który pozwala na bezpieczne pokonywanie między innymi przewiązek. Idealna do kanalizowania ruchu pojazdów w miejscach prowadzenia robót drogowych. System wzajemnie zazębiających się elementów tworzy barierę ukierunkowującą strumień ruchu pojazdów. Dostępne w kolorach żółtym, białym i czerwonym.

Ograniczniki

Ogranicznik skrajni

Ogranicznik skrajni przeznaczony jest do dodatkowego oznakowania pola martwego jezdni oraz podwójnej linii ciągłej w miejscach o dużym natężeniu ruchu drogowego, jako element dyscyplinujący i usprawniający.

Dzięki zastosowaniu elementów odblaskowych doskonale widoczny zarówno w dzień, jak i w nocy. Istnieje możliwość pokrywania ogranicznika masami chemoutwardzalnymi, co skutkuje bardzo długotrwałym utrzymaniem kolorystyki nawet pomimo wielokrotnego najeżdżania przez samochody.

Zastosowanie:

  • do odzielania dróg rowerowych,
  • wydzielania torowisk tramwajowych od jezdni,
  • przy wyznaczaniu miejsc parkingowych,
  • przy układaniu tras pomocniczych, zwężeń,
  • przy remontach dróg,
  • przy częściowym zabezpieczeniu powierzchni,
  • przy podziale jezdni itp.

Ograniczniki parkingowe

Ogranicznik parkingowy jest stosowany do uporządkowania pojazdów na parkingach. Ogranicza najazd kół pojazdu poza wyznaczony obszar. Montaż ogranicznika parkingowego wykonuje się przy użyciu kołków rozporowych bezpośrednio do nawierzchni drogi na okres stały lub czasowy, nie wymaga szczególnego przygotowania podłoża. Oferujemy barwy aplikacji: białą, czarną, czerwoną, żółtą, wypukły napis „STOP” w kontrastowym kolorze. Istnieje możliwość pokrywania ogranicznika masami chemoutwardzalnymi, co skutkuje bardzo długotrwałym utrzymaniem kolorystyki, nawet pomimo wielokrotnego najeżdżania przez samochody.

Taśmy odblaskowe

Taśma odblaskowa Stamark

Taśmy odblaskowe służą do trwałego lub tymczasowego poziomego oznakowania dróg. Produkowane są w następujących typach serii:

  • seria 5790 – przeznaczona głównie na oznakowanie przejść dla pieszych i strzałek. Zawiera mikrokulki szklane i elementy antypoślizgowe,
  • seria 651 – usuwalna taśma do oznakowań tymczasowych, wzmocniona siatką poliestrową, po usunięciu nie pozostawia śladów na jezdni, zawiera elementy antypoślizgowe,
  • seria 380 – taśma do oznakowania trwałego, przeznaczona do nanoszenia linii długich, strzałek, legend i symboli na jezdniach o dużym natężeniu ruchu. Bardzo dobrze widoczna w nocy i w warunkach zwiększonej wilgotności, zawiera elementy antypoślizgowe,
  • seria 340 – produkowana podobnie jak taśma serii 380 z zastosowaniem mikrokulek ceramicznych, przeznaczona na jezdnie o małym i średnim natężeniu ruchu.

Klej do taśmy

Klej P-50 jest specjalnym klejem służącym do przyklejania taśm odblaskowych na istniejące nawierzchnie asfaltowe lub betonowe. Nakładany jest na powierzchnię drogi wałkiem lub specjalnym ręcznym wózkiem. Średnie zużycie kleju P-50 na 1 m2 wynosi 0,5 litra.

Profesjonalna pomoc, fachowe doradztwo

Masz pytania?
Dzwoń lub pisz!

Jesteśmy do Twojej dyspozycji!